Over mij

Wie ben ik


In 1982 ben ik les gaan geven in het voortgezet onderwijs. Daarnaast was ik mentor, later leerlingbegeleider. Sinds 2007  ben ik als zorgcoördinator op een middelgrote h/v school verantwoordelijk voor het uitvoeren van Passend Onderwijs.

Toen in 2011 ik zelf de diagnose AD(H)D kreeg, vielen alle puzzelstukken op hun plek. Eindelijk leerde ik begrijpen waarom er zoveel niet lukte, hoe het kwam dat ik zo vaak dingen vergat en zo moe was. De afgelopen jaren heb ik mij verdiept in AD(H)D en welke gevolgen dat heeft voor je functioneren, zowel op school en studie als in het dagelijks leven.

De eerste keer dat ik doorhad dat er dingen langs me heen gingen, was ik een jaar of 9. Ik kwam er achter dat ik mijn jurkje al de hele dag binnenstebuiten aanhad. Heel stilletjes ben ik klas uit gegaan en heb me op de wc omgekleed.

 

Wat doe ik

  • In een coachingstraject start ik met inzicht geven in wat AD(H)D is en onderzoek ik samen met de jongere welke (leer)problemen bovenliggend zijn en welke leervaardigheden onvoldoende ontwikkeld zijn en gaan we daarmee aan de slag. Het traject en het contact daaromheen zijn maatwerk. Ouders zijn intensief bij het traject betrokken zolang de jongere minderjarig is. Bij meerderjarigen is hierover overleg.
  • In maatwerktrainingen werk ik met de professionals aan kennis van en inzicht in de leer- en leefmoeilijkheden van AD(H)D’ers en zoek met hen specifiek naar wat in hun praktijk helpend/ondersteunend is.
  • Ik geef lezingen over nut en noodzaak van (h)erkennen van AD(H)D op school.

Lees hier meer over mijn diensten en werkwijze of bekijk mijn LinkedIn-pagina